Η αγοραφοβία προέρχεται από την ελληνική λέξη αγορά και ερμηνεύεται με την αδυναμία ενός ατόμου να βρίσκεται σε χώρους με πολύ κόσμο γιατί φοβάται τις αντιδράσεις του στο συγκεκριμένο χώρο, την κριτική που θα υποστεί γι’ αυτές, τις απειλές που ενδεχομένως να δεχτεί και την έλλειψη βοήθειας.
 
Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της αγοραφοβίας είναι ο έντονος φόβος ή το άγχος που βιώνει το άτομο όταν βρίσκεται έξω από το σπίτι (κυρίως μόνο) σε μέσα μαζικής μεταφοράς σε ανοικτούς χώρους, μαγαζιά, θέατρα ή  περι­μένει σε μια ουρά. Το κοινό σημείο των παραπάνω εμπειριών είναι η αγωνία του ατόμου ότι η διαφυγή θα είναι δύσκολη. Γι’ αυτό συχνά είτε αποφεύ­γουν αυτές τις καταστάσεις, είτε απαιτούν ένα συνοδό. Η διάρκεια αυτής της αγωνίας θα πρέπει να είναι πάνω από εξάμηνη για να δοθεί διά­γνωση. Το αποτέλεσμα μίας τέτοιας κατάστασης είναι ανασταλτικό για τη ζωή του ατόμου γιατί αδυνατεί να ανταποκριθεί στις επαγγελματικές του υποχρε­ώσεις, δεν μπορεί να εκτελέσει τις καθημερινές του δραστηριότητες, να ταξι­δέψει, δηλαδή περιορίζεται αισθητά η λειτουργικότητά του ως ανθρώ­πινου όντος.
 
Μεταξύ των συμπτωμάτων αξίζει να αναφερθεί επίσης η απώλεια χρόνου από την εργασία, οικονομικές δυσκολίες λόγω της ενδεχόμενης απώλειας εργασίας, κατάχρηση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης των χρηστών.
Τα απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστοτόπου cookies είναι πάντα ενεργά, ενώ μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις για τα cookies που αφορούν στη συλλογή στατιστικών ή marketing.